Το άρθρο εκδόθηκε στο τεύχος Νοεμβρίου 2008 του περιοδικού Jupiter
Έχουν περάσει 28 χρόνια από το θάνατο της Grace Kelly στις 14 Σεπτεμβρίου 1982. Ήταν μόλις 52 ετών. Άφησε ωστόσο πίσω της 11 ταινίες, 3 παιδιά, ανάμεσα στους οποίους ο διάδοχος του Μονακό, και ένα παραμύθι μέσα στο οποίο η λαμπερή κινηματογραφική star του σινεμά μεταμορφώνεται σε πριγκίπισσα.
Από τον Leonardo Almaviva Κανιαμό
Όμως η αναγνώριση δεν σταμάτησε με το θάνατο της. Το 1995 ψηφίζεται από το περιοδικό «Empire» ως η 5η πιο sexy star σε όλη την ιστορία του κινηματογράφου. Το 1993 κυκλοφορεί προς τιμήν της ειδική σειρά γραμματοσήμων τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Μονακό. Η Madonna τη μνημονεύει στον ύμνο των superstars στο «Vogue» το 1990 και ο Mika έγραψε για χάρη της το «Grace Kelly» το 2006. Ποια ήταν όμως πραγματικά η Πριγκίπισσα Grace και γιατί συνεχίζει να μαγεύει το κοινό ακόμη και σήμερα;
Ακατέργαστο διαμάντι
Η Grace Patricia Kelly γεννιόταν στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ στις 12 Νοεμβρίου του 1929 (5.31 π.μ.) από μετανάστες γονείς που είχαν ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιούν το αμερικάνικο όνειρο. Ο πατέρας της John Kelly (καθολικός από την Ιρλανδία) ήταν χρυσός ολυμπιονίκης στην κωπηλασία (όπως αργότερα και ο αδελφός της) και κατάφερε να γίνει πολυεκατομμυριούχος χάρη σε μια επιχείρηση με τούβλα ενώ παραλίγο να εκλεγεί με τους Δημοκρατικούς δήμαρχος της Φιλαδέλφειας το 1935. Ο θείος της ήταν συγγραφέας και η μητέρα της υπήρξε η πρώτη γυναίκα κοσμήτορας του Τμήματος Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.
Από τα παιδικά της χρόνια ήξερε πως ήθελε να γίνει ηθοποιός. Φαινόταν άλλωστε. Στα 12 της πήρε τον πρώτο ρόλο σε μια σχολική παράσταση και σ' όλα τα χρόνια του σχολείου έπαιζε και χόρευε. Στα 18 της η σχολική αξιολόγηση έγραφε πως θα γινόταν «μεγάλη star της οθόνης και του ραδιοφώνου». Τίποτα περίεργο σε όλα αυτά, αφού η Αφροδίτη, ο πλανήτης της ομορφιάς, του έρωτα και της τέχνης, είναι η πιο δυνατή στο ωροσκόπιό της. Ζωδιακά βρίσκεται στο θρόνο της στο Ζυγό, ενισχύοντας τη φινέτσα και τη γοητεία της Grace και από άποψη οικοθεσίας είναι, εξαιρετικά τοποθετημένη για ηθοποιό, στο 12ο οίκο. Εκεί η Αφροδίτη μπορεί να παίζει χωρίς αναστολές όλους τους ρόλους που είναι γραμμένοι ανά τους αιώνες στο ρεπερτόριο του ανθρώπινου DNA. Ο πλανήτης βρίσκεται επίσης σε σύνοδο με τον ωροσκόπο, ώστε η ομορφιά της πρωταγωνίστριας, εσωτερική και εξωτερική, να είναι ορατή σε όλους και κυρίως να την αισθάνεται βαθιά μέσα της και η ίδια. Αναμενόμενο, λοιπόν, να ξεκινάει με το που τελειώνει το σχολείο την Academy of Dramatic Arts στη Ν. Υόρκη και ταυτόχρονα να δουλεύει ως μοντέλο για τα προς το ζην.
Ο ωροσκόπος της στο Σκορπιό δείχνει μια γυναίκα παθιασμένη, έντονη, με ισχυρή θέληση αλλά και με έντονες τάσεις αυτοκαταστροφής και αναγέννησης. Ταυτόχρονα, ο ωροσκόπος βρίσκεται στο ακριβές μεσοδιάστημα Αφροδίτης/Ερμή, που είναι ίσως το πιο σημαντικό μεσοδιάστημα για έναν ηθοποιό. Μπορούσε να εκφράζει αβίαστα (ωροσκόπος) αλλά και παθιασμένα (Σκορπιός) την ομορφιά κάθε ρόλου με άνεση κινήσεων (Αφροδίτη), σε συνδυασμό με νεύρο και καθαρότητα λόγου (Ερμής). Πέρα από τον ωροσκόπο και τον Ερμή της στο Σκορπιό, η Grace είχε και τον Ήλιο και τον Άρη σε σύνοδο στο ίδιο ζώδιο. Η σύνοδος αυτή δίνει τεράστια αποθέματα ενέργειας, ατσάλινη θέληση και εντονότατο sex appeal.
Μια προικισμένη εργασιομανής
Σε αυτό το σημείο μπορούμε να σταθούμε λίγο στο υποκριτικό της ταλέντο. Σε όλες της τις ταινίες, ξεκινώντας από το γουέστερν αγωνίας «High Noon» με τον Gary Cooper, περνώντας από τις ταινίες του Hitchcock «Dial M for murder» ή το κλασικό του «To catch a thief» με τον Cary Grant, η Grace έχει αυτό που ονειρεύεται να πετύχει κάθε ηθοποιός: φυσικότητα. Κάθε της κίνηση, λέξη ή βλέμμα είναι σαν να γεννιέται από μέσα της και να αιωρείται στον αέρα εκείνη την ίδια στιγμή. Και ακόμα πιο σπάνιο είναι πως κατάφερνε να συνδυάζει αυτόν τον αέρα αυθορμητισμού τόσο με τη λιτότητα της συγκλονιστικής ομορφιάς της όσο και με μια στιβαρή κινηματογραφική παρουσία που «γράφει» στην κάμερα. Η κίνησή της έχει επιπλέον την οντότητα της γυναίκας που ξέρει τι κάνει και που έχει μάλιστα βαθιά και αινιγματικά κίνητρα για τη συμπεριφορά της (Σκορπιός).
Αστρολογικά μιλώντας, είχε το δώρο τού να έχει ωροσκόπο και Ήλιο στο ίδιο ζώδιο, ήταν δηλαδή σε πλήρη αρμονία αυτό που αισθανόταν η ίδια πως είναι (ωροσκόπος) με αυτό που ήταν και εξέπεμπε (Ήλιος). Δεν χρειαζόταν να βάλει κανένα «φίλτρο» στην αυτοέκφραση της και γι' αυτό είχε τόση φυσικότητα. Και επιπλέον, καθώς ο παραδοσιακός κυβερνήτης του Σκορπιού, ο Άρης, βρισκόταν και αυτός στο ίδιο ζώδιο με τον ωροσκόπο και τον Ήλιο, είχε και την τεράστια ενεργειακή ώθηση να βγάζει τον εαυτό της προς τα έξω. Ο Άρης και ο Ήλιος σε σύνοδο στον 1ο οίκο και ειδικά στο Σκορπιό, στον Λέοντα ή στον Κριό δίνουν τις πιο ισχυρές και επιβαλλόμενες προσωπικότητες.
Αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ένα ακόμα δώρο της Grace: Μια γλυκύτητα ή μειλιχιότητα, μια σπάνια ευαισθησία και μια ευπλαστότητα. Η Σελήνη της στους Ιχθείς τη μαλάκωνε και, από τον 5ο οίκο του θεάματος και της δημιουργίας όπου βρισκόταν, την έκανε να αισθάνεται σαν στο σπίτι της στα κινηματογραφικά πλατό. Η Σελήνη της σε τρίγωνο με τον Ήλιο είναι δείκτης μιας ευτυχισμένης παιδικής ηλικίας, στη διάρκεια της οποίας η Grace αντιλαμβανόταν τις αξίες του πατέρα (Ήλιος, yang) σε απόλυτη αρμονία με αυτές της μητέρας (Σελήνη, yin). O Ήλιος και η Σελήνη της Grace συμμετέχουν μαζί με τον Πλούτωνα από τον Καρκίνο στο λεγόμενο «μεγάλο τρίγωνο» σε ζώδια του νερού. Πρόκειται για έναν συνδυασμό που παρέχει χαρακτηριστική ευκολία και τεράστιες δυνατότητες πραγματοποίησης έργου στη ζωή ενός ανθρώπου. Στην περίπτωση της Grace Kelly, ο αστρολογικός αυτός σχηματισμός τής παρείχε ευαισθησία και ενσυναίσθηση, τη δυνατότητα δηλαδή να καταλαβαίνει βιωματικά αυτό που αισθάνονται οι άλλοι.
Η κινηματογραφική της καριέρα απογειωνόταν το 1952 με το «High Noon», τη στιγμή που ο διελαύνων Ουρανός (ξαφνικές αλλαγές, ανεξαρτησία) έκανε σύνοδο με τον Πλούτωνα της (αίσθηση στο πλατύ κοινό, επαφή με τις μάζες) στον Καρκίνο και ενεργοποιούσε αυτό το «μεγάλο τρίγωνο». Ταυτόχρονα, ο διελαύνων Δίας (επέκταση, ευημερία) ήταν σε σύνοδο με το Βόρειο Δεσμό της στον Ταύρο και «ξυπνούσε» το πεπρωμένο της. Το αποκορύφωμα της καριέρας της έρχεται το 1955, όταν μετά τις 3 ταινίες που έκανε με τον Hitchcock παίρνει το Οσκαρ Α' γυναικείου ρόλου για τη συγκλονιστική ερμηνεία της στο «The Country Girl». Εκεί έπαιζε την εύθραυστη και ευαίσθητη γυναίκα ενός αλκοολικού ηθοποιού, που όμως φαινόταν στην αρχή της ταινίας ως μια σκληρή υπολογίστρια, που κατά βάθος ήλεγχε υπόγεια τον άντρα της για να τον έχει σαν παιχνίδι στα χέρια της.
Αστρολογικά, εκείνη τη χρονιά ο διελαύνων Δίας έκανε σύνοδο πάνω στο γενέθλιο Πλούτωνα της (η υπόγεια εξουσία), ο διελαύνων Κρόνος ήταν πάνω στον Ήλιο της (η σκληρότητα και ο υπολογιστικός χαρακτήρας της ηρωίδας), ενώ ο διελαύνων Ποσειδώνας (εξαπάτηση, θυματοποίηση) σε σύνοδο με τη γενέθλια Αφροδίτη της Grace έδειχνε πως τελικά επρόκειτο για μια γυναίκα που γινόταν θύμα στο βωμό της αγάπης της. Είναι εντυπωσιακό πως στη ζωή ενός καλλιτέχνη τόσο ισχυρές, ταυτόχρονες διελεύσεις μπορούν να βρουν κανάλι έκφρασης μέσα από τη δημιουργία και επιπλέον να του χαρίσουν την απόλυτη καθιέρωση και την αθανασία. Προτάθηκε, επίσης, και για Οσκαρ Β' γυναικείου ρόλου για την ταινία «Mogambo», το οποίο όμως δεν κέρδισε.
Princess Grace
Στις 19 Απριλίου του 1956 παντρεύεται τον πρίγκιπα Reinier III του Μονακό και έκτοτε έζησε ως το θάνατό της ως «η πριγκίπισσα Grace». Σταμάτησε την καριέρα της και έκανε τρία παιδιά. Πώς όμως επήλθε αστρολογικά αυτή η συνταρακτική μεταμόρφωση; Το 1956 η προοδευμένη Σελήνη της ήρθε σε σύνοδο με το γενέθλιο Πλούτωνα, τον Άρχοντα της Μεταμόρφωσης, μέσω του θανάτου προκειμένου να γεννηθεί καινούργια ζωή. Η ίδια δήλωσε αργότερα πως εκείνη την εποχή συνειδητοποίησε πως μισούσε το Hollywood: «Μισούσα το Hollywood. Είναι μια πόλη δίχως έλεος. Δεν ξέρω κανένα άλλο μέρος στον κόσμο στο οποίο τόσοι πολλοί άνθρωποι πάσχουν από νευρικούς κλονισμούς. Κανένα άλλο μέρος που να υπάρχουν τόσο πολλοί αλκοολικοί, νευρωτικοί και τόση δυστυχία». Την ίδια χρονιά, ο προοδευμένος Ήλιος της έκανε σύνοδο με το γενέθλιο Κρόνο της στον Τοξότη, κάτι που μεταφράστηκε ως ανάγκη να ζήσει στο εξωτερικό (Τοξότης) ως μέλος μιας κοινωνικής ελίτ (Κρόνος), για την ακρίβεια βασίλισσα (Ήλιος).
Και ένα τελευταίο στοιχείο για το 1955. Η Grace Kelly έχει τον Ουρανό της (πρωτοτυπία, ανεξαρτησία, ξαφνικές αλλαγές) στην ακμή του 6ου οίκου των επαγγελματικών και της καθημερινότητας. Ο πλανήτης αυτός δεν σχηματίζει καμία όψη με το υπόλοιπο ωροσκόπιο. Στην αστρολογία, ένας πλανήτης που δεν σχηματίζει όψεις με κανέναν άλλον είναι σαν να είναι έγκλειστος στο υπόγειο. Οι υπόλοιποι πλανήτες, σαν κάτοικοι του σπιτιού, αλληλεπιδρούν καθημερινά μεταξύ τους και εκφράζονται. Ο Ουρανός της Grace ήταν σαν αποκομμένος από όλους μέχρι εκείνη τη χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας στο προοδευτικό ωροσκόπιο ήταν στάσιμος και γυρνούσε από ανάδρομος σε ορθή φορά. Αυτό σημαίνει πως εκείνη τη στιγμή εξέφρασε το μέγιστο της δύναμής του σαν τον αγανακτισμένο φυλακισμένο του υπογείου που σπάει την πόρτα και βάζει τις φωνές σε όλους τους άλλους. Η Grace Kelly δήλωνε, αφήνοντας πίσω της την 5χρονη κινηματογραφική καριέρα της για να γίνει πριγκίπισσα, πως ο βαθύτερος λόγος της ήταν η επιθυμία αλλαγής τρόπου ζωής (Ουρανός) στην καθημερινότητά της (6ος οίκος): «Θα σου πω τους λόγους για τους οποίους είμαι έτοιμη να φύγω. Όταν πρωτοήρθα στο Hollywood πριν από 5 χρόνια σηκωνόμουν για να ξεκινήσω να με φτιάχνουν οι μακιγιέρ στις 8 το πρωί. Στην τελευταία μου ταινία, το ξύπνημα πήγε στις 7.30. Βλέπω κάθε μέρα την Joan Crawford να είναι στην αίθουσα του make up από τις 5 και τη Loretta Young που ξεκινάνε να τη βάφουνε από τις 4 το πρωί. Θα ήμουν ηλίθια αν έμενα σε ένα επάγγελμα που με τα χρόνια θα ξύπναγα όλο και πιο πρωί, γιατί με τα χρόνια χρειαζόμαστε όλο και περισσότερες ώρες προκειμένου να είμαστε έτοιμες για να εμφανιστούμε μπροστά στην κάμερα».
ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ
ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΛΙΓΗ ΩΡΑ
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ