
επιτρέπει όχι μόνο να καταλάβουμε
καλύτερα τα του εαυτού μας αλλά
και το λόγο οι άλλοι δεν είναι όπως εμείς.
Οι τέσσερις αριστοτέλειες ποιότητες, η ζεστή, η κρύα , η υγρή και η ξηρή συνιστούν βάσεις για το κλασικό ιατρικό πρότυπο του Ιπποκράτη που ως και σήμερα αποτελεί τη βάση που στηρίζει το ιατρικό μοντέλο με το οποίο εξετάζονται , κατανοούνται και μπορούν να διαγνωσθούν ψυχολογικές και σωματικές λειτουργίες του ανθρώπου.
Οι τέσσερις αυτές ποιότητες αποτελούσαν 2 ζεύγη, το υγρό και ξηρό και το ζεστό και κρύο.
Το ζητούμενο ήταν η ιδεώδης κατανομή των τεσσάρων αυτών ιδιοτήτων και οι διαφοροποιήσεις τους ήταν εξαρτώμενες της εποχής, του γένους, της ηλικίας και του ίδιου του ατόμου.
Οι ιδιότητες εκφράζουν ενέργεια και όχι θερμοκρασία ή υγρασία.
Η συμπεριφορά των τεσσάρων αυτών τύπων διαφέρει και διακρίνεται ως εξής:
Ο «θερμόαιμος» ή « ζεστός» τύπος αντιδρά ζωηρά και ορμητικά στα ερεθίσματα.
Ο « κρύος» τύπος αντιδρά ψύχραιμα στις κρίσιμες καταστάσεις ή οι αντιδράσεις του είναι αργές.
Ο «ξηρός» τύπος είναι ο αντικειμενικός, ο εγκεφαλικός τύπος. Έχει έλλειψη συναισθηματικής αντίληψης.
Αδυναμία του επίσης είναι η σύνθεση. Ενώ δηλαδή μπορεί να αντιληφθεί πλήρως επιμέρους καταστάσεις και στοιχεία τους δεν μπορεί να συνθέσει μία αρθρωτή άποψη για το σύνολο, την ολότητα της κατάστασης.
Ο « υγρός» τύπος διακρίνεται από μία άνεση συνδυασμού αντικειμενικής εικόνας και συναισθήματος.
Οι άνθρωποι εκφράζουν περίπλοκα αυτές τις ιδιότητες καθώς τις κατέχουν όλες και χωρίς να είναι εύκολο να αποκωδικοποιηθούν οι αντιθέσεις τους έτσι όπως συνυπάρχουν.
Η διαφορές μεταξύ τους οφείλονται στις διαφορές στην ποσότητα της κάθε ιδιότητας που κατέχουν και στον τελικό συνδυασμό ενώ η αρχική « φύση» όλων είναι πανομοιότυπη.
Το άτομο μπορεί να εκφράζει ταυτόχρονα και τις δύο αντίθετες ιδιότητες χωρίς η μία να ακυρώνει την άλλη.
Εκφράζοντας ταυτόχρονα μία «ζεστή» και μία «¨κρύα» ιδιότητα δεν εκδηλώνεται μία «χλιαρή» κατάσταση αλλά οι 2 αντίθετες ιδιότητες ξεχωριστά.
Η Ιπποκρατική θεωρία των ποιοτήτων και οι τρόποι διάκρισής τους ανά φύλο, γένος, ηλικία κλπ βρήκε εκτεταμένη εφαρμογή στην αστρολογία.
Στην κλασσική αστρολογία η αξιολόγηση ενός γενέθλιου χάρτη αρχίζει πάντοτε με τον καθορισμό της ιδιοσυγκρασίας ή temperament.
Ουσιαστικά μετριέται η ισορροπία των αντίθετων στοιχείων και η έκφρασή τους μέσα από τους τέσσερις δυνατούς συνδυασμούς ως Φωτιά, Αέρα, Γη και Νερό.
Το ιδεώδες είναι η μία τέλεια ισορροπία μεταξύ όλων.
Οι γυναίκες συνήθως φέρουν κάπως περισσότερη ποσότητα του « κρύου» και του ʽ « υγρού» σε σχέση με τους άντρες οι οποίοι τουλάχιστον θεωρητικά έχουν καλύτερη ισορροπία αυτών των 4 ιδιοτήτων.
Αναλύοντας έναν γενέθλιο χάρτη πρέπει να καθορίσουμε την ακριβή φύση της μίξης του «ζεστού» , «κρύου» «ξηρού» και «υγρού».
Συνήθως μία ή δύο αυτών των ποιοτήτων είναι αξιοσημείωτα δυνατές και μία ή δύο είναι αναλόγως αρκετά αδύναμες.
Η ισορροπία καταδεικνύει ποιες από τις ιδιοσυγκρασίες κατέχει κάποιος, αν δηλαδή είναι χολερικός { Φωτιά} , φλεγματικός { Νερό} αιματώδης { Αέρας} ή μελαγχολικός { Γη}.
Εκτός από την συμπεριφορά , η ιδιοσυγκρασία μπορεί να μας περιγράψει την εμφάνιση, τις ευαισθησίες της υγείας του και αρκετά άλλα.
Η ιδιοσυγκρασία μας δεν μας εγκαταλείπει ποτέ, ακόμα και αν αυτή χαθεί , εμείς συνεχίζουμε να συμπεριφερόμαστε σύμφωνα με τον ιδιοσυγκρασιακό τύπο που είμαστε.
Αρκεί να σκεφτούμε ότι μία δεδομένη άσχημη και οξυμένη κατάσταση ο χολερικός θα αντιδράσει με σωματική βία, ο αιματώδης θα μιλήσει οξυμένα, ο φλεγματικός θα βάλει τα κλάματα και θα διαπιστώσουμε πόσο σημαντικό είναι να καθορίζουμε πάντα τις ιδιοσυγκρασίες ώστε να έχουμε μία ρεαλιστική βάση όπου θα τοποθετήσουμε το οικοδόμημα της «ανάγνωσης» ενός χαρακτήρα και επομένως όλα όσα σχετίζονται μ αυτόν, από το με ποιους τύπους ταιριάζει έως το που μπορεί να φτάσει αντιμετωπίζοντας μία έντονη κατάσταση αρνητική η θετική.
Υπάρχουν αρκετοί μέθοδοι υπολογισμού μίας ιδιοσυγκρασίας ενώ επικρατέστερα υπολογίζουμε τα παρακάτω :
. Ζώδιο Ωροσκόπου
. Κυβερνήτη Ωροσκόπου
. Πλανήτες σε όψη με τον Ωροσκόπο
. Ζώδιο και φάση της Σελήνης
. Πλανήτες σε όψη με τη Σελήνη
. Εποχή του έτους
. Γενικό επικυρίαρχο του ωροσκοπίου
. Κυβερνήτη της Σελήνης
Αντιστοίχιση στοιχείων και ιδιοσυγκρασιών :
Χολερικός |
Φωτιά |
^fb |
Ζεστός προς Ξηρός
|
Μελαγχολικός |
Γη |
_cg |
Ξηρός προς Κρύος
|
Αιματώδης |
Αέρας |
`dh |
Υγρός προς Ζεστός
|
Φλεγματικός |
Νερό |
aei |
Κρύος προς Υγρός |
Η φύση ή η ποιότητα των πλανητών είναι ανάλογη με τις εγγενείς τους ιδιότητες και εξαρτάται από το αν ο πλανήτης βρίσκεται ανατολικά ή δυτικά του Ήλιου ενώ ο ίδιος ο Ήλιος ταξινομείται ανάλογα με την εποχή και η Σελήνη ανάλογα με τη φάση.
C |
Κρύος και Ξηρός, ημερήσιος αν είναι ανατολικά του Ήλιου, νυχτερινός αν είναι δυτικά του Ήλιου. Μικτός αρσενικός / θηλυκός ανάλογα με το ζώδιο που βρίσκεται και με ποιους πλανήτες κάνει όψη
|
D |
Ζεστή και Υγρή ανατολικά του Ήλιου, Κρύα και υγρή Δυτικά. Νυχτερινή, θηλυκή |
|
|
E |
Ζεστή και ξηρή φύση είτε ανατολικά είτε δυτικά του Ήλιου, Νυχτερινός, Αρσενικός
|
F |
Ζεστή και υγρή φύση είτε ανατολικά είτε δυτικά του Ήλιου, Ημερήσιος, Αρσενικός |
|
|
G |
Φύση Κρύα και Υγρή ανατολικά του Ήλιου, Κρύα και ξηρή δυτικά. Ημερήσιος Αρσενικός. |
Εποχή |
Ποιότητα |
Άνοιξη |
Ζεστή και υγρή |
Καλοκαίρι |
Ζεστή και ξηρή |
Φθινόπωρο |
Κρύα και ξηρή |
Χειμώνας |
Κρύα και Υγρή |
Φάση Σελήνης |
Ποιότητα |
Νέα Σελήνη – 1 ο Τέταρτο |
Ζεστή και υγρή |
1 ο Τέταρτο - Πανσέληνος |
Ζεστή και ξηρή |
Πανσέληνος – 3 ο Τέταρτο |
Κρύα και ξηρή |
3 ο Τέταρτο – Νέα Σελήνη |
Κρύα και Υγρή |
Ιδιοσυγκρασιακοί τύποι |
Ποιότητες |
Αιματώδης |
Ζεστή και Υγρή |
Χολερικός |
Ζεστή και Ξηρή |
Μελαγχολικός |
Κρύα και Ξηρή |
Φλεγματικός |
Κρύα και Υγρή |
Αιματώδης - Χολερικός |
Ζεστή |
Μελαγχολικός Φλεγματικός |
Κρύα |
Αιματώδης-Φλεγματικός |
Υγρή |
Χολερικός- Μελαγχολικός |
Ξηρή |
Το μόνο που θα έλεγα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι οι δύο δείκτες του άλλου είναι σε γωνιακό οίκο (στον 10ο), σε οίκο φανερό, σε οίκο δράσης, γι'αυτό και σου φανερώθηκε και δεν έκρυψε τα αισθήματά του. Το ότι εσύ είσαι πολύ κοντά στον 11ο, ίσως να σημαίνει ότι πιο πολύ αισθήματα φιλίας έχεις, παρά ερωτικά. Αλλά μπορεί να σημαίνει και πολλά άλλα πράγματα, οπότε άστο καλύτερα.
Στην περίπτωσή σου, φαίνεται να ταιριάζει η Αφροδίτη ως δείκτης του άλλου, γιατί αν είναι ο Δίας, μας δείχνει αρκετό ενθουσιασμό από τη μεριά σου (είσαι στην έξαρσή του), που εσύ όμως δεν φαίνεται να έχεις. Ύστερα, είπες ότι σου ξεκαθάρισε το ενδιαφέρον του και του ταιριάζει επομένως η Αφροδίτη που βρίσκεται στο ζώδιο που κυβερνάς εσύ. Ίσως τα κρατήματά του οφέιλονται στο ότι από σένα δεν εισπράττει απόλυτη αποδοχή. Είσαι στο πρόσωπο μόνο της Αφροδίτης, που μας λέει "λίγα πράγματα".
Από την άλλη, ούτε ο Κρόνος φαίνεται να σας ταιριάζει. Πρώτον γιατί εσύ μπορεί μεν να μην τρελαίνεσαι, αλλά δεν τον αντιπαθείς κιόλας (Ο Ερμής όμως εδώ αντιπαθεί τον Κρόνο) κι από την άλλη ο Κρόνος δεν έχει κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Ερμή, που δεν ισχύει στην περίπτωσή σου.
Οπότε, με βάση αυτά που καταλαβα από τα λεγόμενά σου, παίρνεις τον 7ο. Και ως προς τον κυβερνήτη 7ου, κλίνω προς την Αφροδίτη.
Αυτό για τον almuten δεν το πολυκατάλαβα. Μήπως μπορείς να με βοηθήσεις λιγάκι;
Με βάση τους βασικούς σας δείκτες, εσύ φαίνεται να "θέλεις" περισσότερο από αυτόν. Εϊσαι στην έξαρση του Δία, κλασικό σημάδι "έρωτα" η έξαρση, ενώ εκείνος μόνο στο πρόσωπο του Ερμή, που είναι σχεδόν αμελητέο. Θέλει όμως ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ την Αφροδίτη (στο ζώδιό της, στην τριπλότητά της και στα όριά της). Ερωτευμένος δεν φαίνεται και ιδιαίτερα, αλλά ως γυναίκα του αρέσεις και μάλιστα πολύ.
Ως Ήλιος αυτός είναι πολύ καλύτερα ως προς τον Ερμή, αλλά εσύ ως προς τον Ήλιο δεν τα πας καλά. Ερμής και Αφροδίτη απολύτως αδιάφοροι, η Σελήνη δε, στην αδυναμία του Ήλιου. Δηλαδή, εσύ συνολικά δείχνεις ερωτευμένη, αλλά δεν σου ξύπνησε ο άλλος και το "ζωώδες" ένστικτο.
Γενικότερα, φαίνεται ότι "κομμάτια" δικά σου τον θέλουν και "κομμάτια" δικά του σε θέλουν. Κάτι σίγουρα υπάρχει δηλαδή, αλλά ο καθένας σας από τη μεριά του έχει τους ενδοιασμούς του.
Υπάρχει και η λύση του almuten (επικυρίαρχου) για τον άλλον, που μας δίνει τελικό κυβερνήτη 7ου την Αφροδίτη, που αλλάζει τελείως τα πράγματα και μας δίνει αυτόν ψυχή τε και σώματι τρελαμένο μαζί σου, αλλά το πρόβλημα είσαι εσύ αυτή τη φορά.
Επειδή έχουμε μπερδευτεί λοιπόν, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις εσύ τα πράγματα. Αυτή τη στιγμή πώς τον βλέπεις; Και τι σημάδια σου δίνει αυτός;