ΠΗΓΗ: ΜΗΝΙΑΙΟ ΩΡΟΣΚΟΠΙΟ(ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΛΑΜΑΣ)
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΣΤΟΝ 4ο ΟΙΚΟ
ΗΛΙΟΣ
Η παρουσία του Ήλιου στον 4ο οίκο δείχνει ότι ο άνθρωπος είναι γεννημένος γύρω στα μεσάνυχτα(συνήθως ενδεκάτης νυχτερινής και πρώτης πρωινής). Το σύμβολο της συνειδητής πλευράς της προσωπικότητας βρίσκεται στο ναδίρ, στο πιο «σκοτεινό» δηλαδή σημείο του ωροσκοπικού κύκλου. Αυτή η θέση είναι ενδεικτική μιας ισχυρής επιρροής του ευρύτερου οικογενειακού περιβάλλοντος, το οποίο υπήρξε καταλυτικό στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου. Η αυτοπεποίθηση του αντλείται από τη σχέση με τον πατέρα και ανάλογα με τις όψεις του Ήλιου, αυτή μπορεί να είναι ισχυρή και υγιής ή ελλειμματική και αδύναμη. Όπως και να έχει το πράγμα, ο άνθρωπος αισθάνεται οικειότητα και υπερηφάνεια στον ιδιωτικό του χώρο, ορατή αντανάκλαση της προσωπικής του αξίας και κύρους. Είναι γεγονός, ότι αυτή η θέση δεν είναι η καλύτερη για τον Ήλιο, διότι η ανάγκη του να φωτίζει σκιάζεται από την εσωτερική εσωστρέφεια του 4ου οίκου. Αυτό πρακτικά σημαίνει κάποιο βαθμό αργοπορίας στη διαμόρφωση της ατομικής προσωπικότητας, διότι ο άνθρωπος είναι ψυχολογικά ταυτισμένος με το πατρικό πρότυπο. Υπό ορισμένες συνθήκες, αυτή η ταύτιση γίνεται προσκόλληση, ένα αρνητικό ψυχολογικό φαινόμενο του 4ου οίκου. Γι’ αυτό και αυτή η θέση δεν θεωρείται ιδιαίτερα φιλόδοξη, διότι ο άνθρωπος αισθάνεται αρκετά άβολα έξω από το καβούκι ή καταφύγιο του(4ος). Είναι όμως εξίσου αλήθεια, ότι ο Ήλιος εδώ γίνεται περισσότερο παραγωγικός και σφραγίζει με την παρουσία του κατά το δεύτερο ήμισυ της ζωής του ανθρώπου. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, ότι ο Ήλιος έχει πάντα την ανάγκη να λάμψει και να επηρεάσει μ’ έναν πολύ προσωπικό τρόπο τον τομέα της ζωής(οίκο) στον οποίο βρίσκεται. Η διαφορά είναι ότι στον 4ο οίκο, αυτή η διαδικασία χρειάζεται περισσότερο χρόνο.
ΣΕΛΗΝΗ
Εν αντίθεση με τον Ήλιο, η Σελήνη στον 4ο οίκο αισθάνεται πολύ βολικά. Η φύση της Σελήνης με εκείνη του οίκου αυτού είναι σχεδόν πανομοιότυπη. Η μόνη διαφορά είναι ποσοτική, διότι η Σελήνη-όπως όλοι οι πλανήτες άλλωστε- εκφράζει μια δυναμική, ενώ ο 4ος –όπως όλοι οι οίκοι- μια κατάσταση ή συνθήκη, με αποτέλεσμα η πλανητική ενέργεια να είναι σαφώς ισχυρότερη απ’ ότι ένα ζώδιο ή οίκος. Η Σελήνη στον 4ο οίκο δίνει ένα πολύ ισχυρό μητρικό φίλτρο. Διαισθάνεται τις ανάγκες του άμεσου περιβάλλοντος της και προθυμοποιείται να τις καλύψει αμέσως. Εδώ τονίζεται το μητρικό πρότυπο, με όλες τις ψυχολογικές προεκτάσεις του, όπως προστατευτικά συναισθήματα, ισχυρές διαισθητικές και ψυχικές ικανότητες, ζεστή καρδιά, προθυμία και σαφείς δημιουργικές δυνάμεις. Ανεξάρτητα από το φύλο, το μητρικό πρότυπο επιδρά καταλυτικά στο συγκινησιακό υπόβαθρο του ανθρώπου. Πάρα πολλά βεβαίως εξαρτώνται από τις όψεις της Σελήνης ε τους υπόλοιπους πλανήτες, διότι ως εξαιρετικά δεκτική ενέργεια, υφίσταται έντονα τις επιδράσεις των άλλων πλανητικών ενεργειών, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές τροποποιήσεις στη συμπεριφορά της. Ως θέση, δίνει συνήθως έλξη προς τη πατρώα γη, τη γενέτειρα, την ιστορία, την αρχαιολογία και πιο πρακτικά, την ενασχόληση με τη γη(ακίνητη περιουσία), κυρίως με τη συμμετοχή Κρόνου. Η μεταβλητή φύση του πλανήτη φαίνεται συχνά από την τάση για αλλαγές τόπου διαμονής, οι οποίες με τον καιρό αραιώνουν. Το δεύτερο μέρος της ζωής- και κυρίως τα χρόνια που προηγούνται του κλεισίματος της ζωής- μπορούν να χαρακτηριστούν από περισσότερη σταθερότητα και ηρεμία.
ΕΡΜΗΣ
Είναι κάπως ξένη η θέση του Ερμή στον 4ο οίκο, διότι τα αιτήματα του πλανήτη δεν συμπλέουν με αυτά του οίκου. Ως φύση, ο Ερμής είναι ίσως ο πιο ουδέτερος πλανήτης, πράγμα που σημαίνει ότι «παίρνει» τη φύση των πλανητών με τους οποίους σχηματίζει όψεις. Πάντως, στον τομέα της ζωής του ανθρώπου που αφορά την ασφάλεια του χώρου και του οικογενειακού υπόβαθρου, ο πλανήτης του λόγου και της επικοινωνίας βρίσκει διεξόδους(ο Ερμής βρίσκει πάντα διεξόδους, άσχετα αν αυτές είναι θεμιτές ή αθέμιτες). Ο νους ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από τα οικογενειακά βιώματα και μνήμες. Συχνά οι διανοητικές και μαθησιακές κλίσεις του ανθρώπου σχετίζονται με κάποιο γονέα. Ακόμη και χώρος του σπιτιού αντανακλά τα διανοητικά ενδιαφέροντα του ανθρώπου, όπως χώροι μάθησης, βιβλιοθήκες κτλ. Επικοινωνεί άνετα με το οικογενειακό του περιβάλλον(πάντα μέσα στα όρια που υπαγορεύει το ζώδιο). Είναι πρόθυμος να λύσει τις ενδο- οικογενειακές του διαφορές, διότι ο Ερμής αρέσκεται να αποσαφηνίζει τα πράγματα και δη εντός του σπιτιού(4ος). Όπως η Σελήνη, έτσι και ο Ερμής είναι ενδεικτικός συχνών μετακινήσεων και τόπου διαμονής. Κατά το δεύτερο ήμισυ της ζωής, ο άνθρωπος αποκτά περισσότερη σταθερότητα και παραγωγικότητα, φορτισμένη με ταξίδια και προώθηση διανοητικών ενδιαφερόντων, γι’ αυτό απαντάται συχνά στους χάρτες των συγγραφέων και ιστορικών.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Η καλόβολη και ειρηνική φύση της Αφροδίτης στηρίζει και επαυξάνει τα βασικά αιτήματα του 4ου οίκου. Η αρμονία, ισορροπία, η ομορφιά και η αισθητική, είναι στοιχεία που εμπλουτίζουν την σπιτική και οικογενειακή ατμόσφαιρα. Το λεπτό γούστο και η αισθητική του ανθρώπου αντανακλώνται στη διακόσμηση του σπιτιού του, όπως π.χ. την ποιότητα και την διάταξη των επίπλων κτλ. Η κατοικία είναι συχνά χώρος κοινωνικών συγκεντρώσεων. Όλα αυτά αντανακλούν υγιή βιώματα και εμπειρίες με το πρώιμο οικογενειακό περιβάλλον(κυρίως από τη μεριά της μητέρας), πράγμα που μεταφέρεται επιτυχώς στη μετέπειτα, δική του οικογενειακή ζωή. Από μόνη της, η Αφροδίτη στον 4ο οίκο αποτελεί μια ένδειξη θετικής κληρονομικότητας(οργανική, ψυχική και συναισθηματική), αλλά και μιας πιθανής κληρονομιάς(κυρίως σε μορφή ακινήτου ή οικοπέδου). Επίσης, οι παραπάνω εκδηλώσεις αποκτούν περισσότερη βαρύτητα και σημασία κατά το δεύτερο ήμισυ της ζωής. Αυτή η θέση άλλωστε είναι ενδεικτική ενός αρμονικού και αδιατάρακτου τέλους της ζωής. Η συναισθηματική έκφραση της Αφροδίτης είναι ντροπαλή και χρειάζεται χρόνο και οικειότητα για να εκδηλωθεί. Βλέπουμε πόσο σημαντική είναι η οικειότητα για τον 4ο οίκο. Αρνητικές όψεις προς την Αφροδίτη από άλλους πλανήτες δείχνουν έναν κακομαθημένο άνθρωπο, απειθάρχητο, που αναζητά με κάθε τρόπο την βολή του σπιτιού και ακαταστασία(διασάλευση της αισθητικής πλευράς του πλανήτη).
ΑΡΗΣ
Ομολογουμένως, πρόκειται για μια δύσκολη θέση. Η φύση του Άρη έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με τα αιτήματα του 4ου οίκου. Ο έντονα αυτόνομος και εν γένει επιθετικός Άρης «τραυματίζει» την εκκολαπτική διαδικασία του 4ου, ενός Οίκου που φυσιολογικά θα’ πρεπε να διαπνέεται από θαλπωρή, ζεστασιά, φροντίδα και προστασία. Αυτή η θέση αποτελεί ένδειξη οικογενειακών ρήξεων, συγκρούσεων, ανταγωνιστικών διαθέσεων και αναστατώσεων, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα την πρόωρη φυγή από την οικογενειακή του εστία. Ορισμένα όμως ζώδια, όπως ο Ταύρος και ο Καρκίνος ή και οι Ιχθείς, δεν ευνοούν αυτή η φυγή και ο άνθρωπος-παρά την ηλεκτρισμένη οικογενειακή ατμόσφαιρα- δυσκολεύεται να αυτονομηθεί. Οι τραυματικές οικογενειακές εμπειρίες μπορούν να δημιουργήσουν φαινόμενα ψυχολογικού ευνουχισμού. Οι παραπάνω εκδηλώσεις είναι ορατές εάν ο Άρης βάλλεται από τον Ήλιο, Σελήνη, Κρόνο, Ουρανό ή Πλούτωνα. Οι αρνητικές εκδηλώσεις ενός Άρη στον 4ο οίκο εμφανίζονται συχνότερα στους χάρτες νεαρών ηλικιών, όπου ο εν λόγω πλανήτης λειτουργεί χωρίς πιέσεις ή σκοπιμότητες. Συχνά παρατηρείται μια ευρεία αμφισβήτηση της οικογενειακής αρχής ή εξουσίας. Αυτή η οικογενειακή πληγή δυστυχώς συντηρείται για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στη ζωή του ανθρώπου. Σε μια περισσότερο ήπια εκδήλωση(πειθαρχημένου Άρη με αρμονικές όψεις, κυρίως με συμμετοχή Κρόνου) και σ’ έναν ανδρικό χάρτη, αυτή η θέση δείχνει ενεργό συμμετοχή στα οικογενειακά δρώμενα, διοχέτευση ενός μεγάλου μέρους της ενεργητικότητας στην ενασχόληση με τη γη, κατασκευή ή επισκευή της κατοικίας, ενώ σ’ έναν γυναικείο, επιθυμία για αναδιάταξη χώρων και επίπλων(η νευρική και αγχώδης νοικοκυρά)!
ΔΙΑΣ
Να μια πολύ καλή θέση του Δία. Επειδή ο 4ος οίκος συμβολίζει την εκκόλαψη της νέας ζωής, η πληθωρική και ζεστή φύση του πλανήτη, παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για μια υγιή ψυχική, πνευματική και υλική ανάπτυξη. Με αρμονικές όψεις(κυρίως από Ήλιο, Σελήνη και Αφροδίτη), αυτή η θέση δείχνει ότι ο άνθρωπος προέρχεται από μια ευκατάστατη ή επώνυμη οικογένεια. Στο πρώιμο περιβάλλον, οι φιλοσοφικές, ηθικές ή θρησκευτικές αρχές έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την προσωπικότητα του ανθρώπου. Η ενθαρρυντική, υγιής ανάπτυξη και ανατροφή του ανθρώπου εξασφαλίζουν το καλύτερο «εισιτήριο» για τη μετέπειτα πορεία της ζωής. Αυτό φαίνεται στη γενναιοδωρία του ανθρώπου και την άνετη και ευχάριστη ψυχική ατμόσφαιρα που αποπνέει. Πρακτικά, αυτή η θέση είναι ενδεικτική υγιών και αμοιβαία ωφέλιμων σχέσεων με την οικογένεια. Ψυχικό σθένος και μια βαθύτερη αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς είναι τα μεγάλα εφόδια του Δία στον οίκο των θεμελίων της ανθρώπινης ζωής. Η ενεργός ενασχόληση με τα ακίνητα είναι ένας τομέας ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμος οικονομικά, πράγμα που συχνά μεταφέρεται ως σκυτάλη από τους προγόνους στους απογόνους(στην περίπτωση μιας τέτοιας οικογενειακής παράδοσης είναι απαραίτητη η παρουσία ενός υγιούς και ισχυρού Κρόνου). Δεν είναι λοιπόν τυχαία, ότι αυτή η θέση από μόνη της μπορεί να δείχνει μια σημαντική κληρονομιά(π.χ. σε ακίνητο ή οικόπεδο).
ΚΡΟΝΟΣ
Εν αντιθέσει με το Δία, ο Κρόνος στον 4ο οίκο είναι περισσότερο βαρύς. Σχεδόν πάντα και ανεξάρτητα από τις όψεις του Κρόνου, η θέση του στον 4ο οίκο είναι ενδεικτική μιας κάποιας απόστασης(ασφάλειας)- είτε αυτή είναι πρακτική, είτε ψυχική- από το οικογενειακό περιβάλλον. Ο άνθρωπος ανατράφηκε με πειθαρχία, σεβασμό και καθήκον. Αυτή η θέση ωριμάζει πρόωρα τον άνθρωπο, διότι από μικρή ηλικία αναλαμβάνει οικογενειακές ευθύνες και βάρη. Αν και απόμακρος, ο άνθρωπος δεν αποχωρίζεται καθόλου εύκολα την οικογένεια του, διότι αισθάνεται ένα βαθύτερο χρέος απέναντι της. Αργότερα στη ζωή, αναλαμβάνει συνήθως(ως δίκαιη ανταπόδοση) τη φροντίδα και την ευθύνη των δικών του γονέων. Με αρμονικές όψεις, αυτή η διαδικασία γίνεται αργά και σταδιακά, χωρίς ο άνθρωπος να στερείται ιδιαίτερα την προσωπική του ελευθερία, αλλά με δυσαρμονικές όψεις, ο αγώνας αυτός είναι πολύ βαρύτερος, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, ώστε το καθήκον και το χρέος να αναχαιτίζουν την προσωπική του ελευθερία. Η χειρότερη έκφραση του Κρόνου στον 4ο(ακατάλληλο ζώδιο και όψεις), είναι η οικογενειακή απόρριψη, έλλειψη αυτοπεποίθησης, αίσθηση ότι ο άνθρωπος είναι εξόριστος και ανίκανος να δημιουργήσει μια σταθερή βάση στη ζωή του. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι ο Κρόνος είναι πλανήτης που διαμορφώνει χαρακτήρα με το πέρασμα του χρόνου(Κρόνος= χρόνος), πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργεί περισσότερο υπεύθυνα και άρα ευνοϊκότερα κατά το δεύτερο ήμισυ της ζωής. Βεβαίως, όσο περισσότερο ακατάλληλη είναι η θέση του εδώ(από ζώδιο και όψεις), τόσο περισσότερο αγώνα, εμπόδια και καθυστερήσεις υποχρεώνεται ο άνθρωπος να υπερβεί, για να επανενώσει το διερρηγμένο ομφάλιο λώρο με το παρελθόν και την οικογένεια του.
ΟΥΡΑΝΟΣ
Αρκετά ανατρεπτική είναι η παρουσία του Ουρανού στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο του 4ου οίκου. Όπως ήδη γνωρίζουμε, ο Ουρανός αμφισβητεί την καθεστηκυία τάξη, διακηρύττοντας την ελευθερία του. Μπορεί λοιπόν κανείς εύκολα να καταλάβει πως λειτουργεί στον τομέα της ζωής όπου εδρεύουν οι ρίζες, οι καταβολές και οι πρώτες οικογενειακές εμπειρίες και μνήμες. Βεβαίως, η πιο θετική έκφραση ενός Ουρανού είναι οι αποκαλυπτικές του διαθέσεις, οι οποίες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στο βαθύ, εσωστρεφή χώρο του 4ου οίκου. Αυτές οι αποκαλύψεις βοηθούν τον άνθρωπο να απελευθερωθεί από τα «κατακάθια» του παρελθόντος, ανοίγοντας του το δρόμο για μια καινούργια ζωή, διαυγή και κρυστάλλινη, χτισμένη πάνω σε ρηξικέλευθες και αυθεντικές βάσεις. Όμως, επειδή πρόκειται για μια υπερβατική ενέργεια, ο συνειδητός χειρισμός του είναι δύσκολος, πράγμα που σημαίνει ότι δρα σπασμωδικά και απρόβλεπτα στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής. Τα θεμέλια της «βάλλονται» από ανατρεπτικά γεγονότα, δημιουργώντας αστάθεια, αβεβαιότητα και έλλειψης συνοχής. Οι μετακομίσεις είναι συνήθως συχνές και οι ενδο-οικογενειακές είναι ηλεκτρισμένες. Στις νεαρές ηλικίες, αυτή η θέση δείχνει αμφισβήτηση και επανάσταση απέναντι στους γονείς. Αργότερα στη ζωή, κατά το δεύτερο ήμισυ της η εκκεντρικότητα εδραιώνεται ως τρόπος ζωής, έχοντας παράλληλα διευρύνει σημαντικά τη συνείδηση του. Η αδέσμευτη φύση του Ουρανού σπάει τις ρίζες που αναζητά ο 4ος οίκος. Με άλλα λόγια, ο άνθρωπος μ’ αυτήν τη θέση δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις παραδοσιακές δομές της οικογένειας, θα έλεγε κανείς ότι είναι ένας «outsider», ένας εξόριστος από το οικογενειακό του περιβάλλον. Αυτές οι εκδηλώσεις οφείλονται συνήθως σε ρήξεις και διασπάσεις, οι οποίες έρχονται σαν κεραυνός(Ουρανός) εν αιθρία και ανατρέπουν ολόκληρο το πρώιμο οικογενειακό οικοδόμημα. Αυτός ο άνθρωπος- όσο λίγοι- χρειάζεται χώρο και χρόνο, αλλά και ελευθερία για να οικοδομήσει τις νέες βάσεις στη ζωή του, οι οποίες θα βρίσκονται εγγύτερα στον πραγματικό του εαυτό και όχι στον εαυτό που υπαγόρευσαν οι οικογενειακές του καταβολές.
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ
Εξαιρετικά ευαίσθητη είναι η παρουσία του Ποσειδώνα στον 4ο οίκο, διότι δείχνει έναν άνθρωπο με ισχυρότατες προσλαμβάνουσες από το πρώιμο οικογενειακό του περιβάλλον. Σημασία εδώ, δεν έχει τόσο η ποσότητα, όσο η ποιότητα και η υφή αυτών των εμπειριών και των μνημών. Εκτίθεται ψυχικά σε κάθε είδους επιρροές, τείνει να τις μεταφράζει σύμφωνα με τις εκάστοτε διαθέσεις του, διατρέχοντας τον κίνδυνο να πλάσει μια ψεύτικη εικόνα με πολύ σαθρές βάσεις, με συνέπειες συχνά ολέθριες για τη ψυχική του υγεία. Μ’ αυτήν τη θέση υπάρχει συνήθως μια αναπόληση ή νοσταλγία για τα ανέμελα, ευτυχισμένα και αγνά παιδικά χρόνια, πράγμα πολύ ευχάριστο. Αυτή η νοσταλγία όμως μπορεί να είναι και μια ύπουλη παγίδα(αρνητικός Ποσειδώνας), διότι μπορεί να εγκλωβιστεί(ψυχικά) τον άνθρωπο στο παρελθόν του, επιβραδύνοντας ή αναχαιτίζοντας την ωρίμανση του. Δυσκολεύεται με άλλα λόγια να οικοδομήσει μια αυτόνομη και ανεξάρτητη προσωπικότητα. Αυτή η τάση είναι πολλές φορές έκδηλη στον άνθρωπο: είναι εσωστρεφής «ασπόνδυλος», ένα μίγμα των γονέων του, τυλιγμένος σ’ έναν οικογενειακό πύργο, ο οποίος διέπεται από άγραφους(ψυχικούς) νόμους υποταγής προς τα ιδεώδη της. Βεβαίως, η παραπάνω εικόνα είναι ακραία, αλλά την αναφέρουμε προσπαθώντας να δείξουμε τους ισχυρότατους(ψυχικούς) του ανθρώπου με το οικογενειακό του περιβάλλον. Υπάρχει όμως και μια άλλη εκδήλωση του Ποσειδώνα στον 4ο οίκο. Ανεξάρτητα από τις όψεις του, αυτή η αίσθηση ευτυχίας είναι τόσο ρευστή, η οποία στην πορεία του χρόνου μπορεί να εκδηλωθεί με πλήρη απογοήτευση. Η μαρτυρική και θυσιαστική τάση του πλανήτη εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως: μια (σοβαρή) ασθένεια στην οικογένεια, μια προδοσία ή απιστία ενός γονέα ή ένα κρυμμένο μυστικό που υπέσκαπτε και «διέβρωνε» τα θεμέλια της οικογένειας μπορεί να αναδυθεί στην επιφάνεια και να καταρρεύσει το «ιδανικό» οικοδόμημα που είχε «χτίσει» ο Ποσειδώνας. Αυτές οι περιπτώσεις φέρνουν έντονη ψυχική πικρία και ο άνθρωπος βαθιά μέσα του νιώθει εξόριστος από τις ρίζες και τις καταβολές του. Η ναρκωτική δράση του πλανήτη μειώνει τις (ψυχικές) αντιστάσεις του ανθρώπου που, με αποτέλεσμα να είναι παθητικός δέκτης των οικογενειακών δρώμενων. Αργότερα, αυτή η θέση τείνει να εκδηλώνει ενδιαφέροντα που ανάγονται στη σφαίρα της μεταφυσικής αναζήτησης(αντανάκλαση της αναζήτησης των ουσιαστικών καταβολών και ριζών), του διαλογισμού, της συνειδητής απομάκρυνσης από την κοσμική ζωή κτλ.
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ
Άλλος ένας ιδιαίτερα ευαίσθητος, αλλά ταυτόχρονα «βαρύς» πλανήτης είναι ο Πλούτωνας στον 4ο οίκο. Με τον Πλούτωνα, πάντα κάτι παθαίνει για να γεννηθεί κάτι καινολυργιο και στην προκειμένη περίπτωση αυτή η διαδικασία λαμβάνει χώρα στον τομέα που αφορά τόσο τις οικογενειακές καταβολές(ρίζες, μνήμες, πρώτα βιώματα), όσο και το τέλος της ζωής. Με άλλα λόγια, θα είναι το μονοπάτι μέσα από το οποίο θα οδηγηθεί ο άνθρωπος προς την αναγέννηση του. Το παρελθόν μένει πάντα χαραγμένο στη ψυχή του, μπορεί ωστόσο να το προσπεράσει ή πιο σωστά να το «τσακίσει», θανατώνοντας το προκειμένου να δημιουργήσει μια ζωή πάνω σε ριζικά καινούργιες βάσεις. Ανεξάρτητα από το τι έχει να πει ο υπόλοιπος χάρτης, αυτή η θέση δίνει ισχυρότατους, αλλά παράλληλα «δύσκολους» δεσμούς με την οικογένεια, δεσμοί, οι οποίοι -υποσυνείδητα- μεταφέρονται στο νέο σπιτικό. Με δυσαρμονικές όψεις(κυρίως προς τα δυο φώτα) δείχνουν τυραννικές ή δεσποτικές σχέσεις και βιώματα από τους γονείς. Άλλες εκδηλώσεις είναι να στερηθεί ο άνθρωπος έναν γονέα του από ένα «χτύπημα της μοίρας», σε μια φάση της ζωής του που η παρουσία του θα ήταν απαραίτητη, ή η οριστική αποξένωση απ’ αυτόν. Η τραγικότητα του Πλούτωνα λοιπόν μεταφέρεται στον ενδο-οικογενειακό περιβάλλον. Ωστόσο, η μεταμορφωτική διάθεση του Πλούτωνα εκδηλώνεται ευμενέστερα κατά το δεύτερο ήμισυ της ζωής, κατά το οποίο ο άνθρωπος αναγεννάται από το δηλητήριο του παρελθόντος, οικοδομώντας μια ριζικά καινούργια βάση στη ζωή του- ο δρόμος για τον Παράδεισο, περνάει μέσα από την Κόλαση-. Αυτή η οικοθεσία- όσο ελάχιστες- δίνει εκπληκτικές αναρρωτικές ικανότητες(είτε βιολογικές, είτε ψυχολογικές): δείχνει έναν άνθρωπο ο οποίος υφίσταται εκ βάθρων(4ος) αλλαγές στην προσωπικότητα του, σα να νεκρανασταίνεται δυο- για να μην πούμε περισσότερες- φόρές!
ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ
ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΛΙΓΗ ΩΡΑ
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ